(Reis-)verslagen voorjaar 2017

Terug naar Home Page Ad &Trudy

Dinsdag, 27 december 2016.

Vandaag was het een rustige dag. We hebben lang in de zon kunnen zitten. Onze naaste Engelse buren hadden een feestje te vieren en de buurman kondigde het netjes aan en als we zin hadden waren we ook welkom. Doch wij hadden meer zin om lekker in de zon te blijven zitten. Bovendien werden er behoorlijk was Engelse accenten door elkaar gebezigd wat voor ons vaak erg moeilijk te volgen was. Dus zagen we er maar vanaf om bij hun aan te sluiten. Aan het eind van de middag zijn we nog even bij Gertie en Cor geweest. Die gaan as vrijdag weg. Ze hebben wat ongenoegen met hun “Raco vrienden” die inmiddels hun vrienden niet meer zijn. We waren uitgenodigd op de 5-uurs borrel. Trudy ging op haar snorscooter en ik met de benenwagen. Toen we bij de camper van Gertie en Cor waren aangekomen waren ze niet thuis. Trudy keerde direct om. Ik wilde nog even van het toiletgebouw in de buurt gebruik maken, maar vertrouwde het niet dat ze niet thuis zouden zijn Ik liep voor de zekerheid nog even terug en toen waren ze wèl aanwezig. Ik heb toen Trudy snel opgehaald, die inmiddels haar scooter al aan de ketting had gelegd. Dus, opnieuw de ketting er af en op weg. We hebben daar heerlijk “bijgeklept” onder het genot van een paar glazen wijn. Ze gaan niet naar het zuiden, zoals ze reeds eerder hadden aangekondigd, maar naar camperplaats/camping La Volta.in Peniscola.  Toen we weer terug bij onze camper waren heeft Trudy een heerlijke pasta gemaakt en waarna weer een grote afwas ontstond. Toen die door mij was afgewerkt was het TV-tijd en zat de dag er weer op. Tot morgen.

Woensdag, 28 december 2016. Het jaareinde komt nu snel nader.

Van de week heb ik al een paar oliebollen geproefd van Super Content (de Hollanse winkel). Ze waren wat vast met veel rozijnen maar erg lekker!! Morgen wil ik er zeker nog een aantal bestellen voor Oudejaarsavond.

We zijn nu geen lid meer van de NVCB. Ze zijn verhuisd naar

La Nucia en dat is wat ver om op de fiets naar toe te rijden. Misschien ga ik er nog eens met de auto naar toe. We zullen zien.

Vandaag met Mary en Frans op de fiets naar de markt in Benidorm geweest. Het was daar flink druk. Er werd veel kleding aangeboden. Ik heb daar onze voorraad sinasappels en grapefruits weer aangevuld. Daarna zijn we nog aan de overkant van de markt koffie wezen drinken. Op de heenweg was de route bergaf, maar terug viel het voor Mary en Frans toch wel tegen. Zij hebben hier geen eBike en ik wel. Maar alles ging goed.

Vanavond gaan we naar ons India’s restaurant met Hans en Connie. Frans en Mary hadden al eten voor vanvond uit de koeling gehaald en gaan nu niet mee. Verder ben ik aan het eind van de middag met Hans weer naar de berg geweest en hebben daar onze honden uitgelaten. Onze Sjaak heeft het in ieder geval erg naar de zin gehad.

Rond 18.45 uur werden we opgehaald door Hans met zijn bus.

Daarop reden we naar “ons India’s restaurant”. Er was nog weinig veranderd, alleen was het pand er naast nu ook in handen  van de eigenaar van het restaurant. Er was nu een kleine supermarkt in gevestigd, maar over een paar jaar wordt de ruimte volgens plan bij het restaurant getrokken, mits er weer voldoende is gespaard. Het restaurant zag er nog steeds erg eenvoudig uit en het eten is daar altijd erg pittig en goedkoop, maar…wel erg lekker!!

Rond 21.00 uur vertrokken we weer naar de camping en zat de dag er weer op. Het was vandaag weer erg gezellig geweest. .

Dat was het weer voorlopig.

Oudejaarsdag 2016

Vandaag is het weer de laste dag van 2016. Het is voor de wereld een bewogen jaar geweest. Er zijn verschrikkelijke dingen gebeurd.

Dingen die we niet meer opnieuw willen mee maken. Als je het objectief bekijkt lijkt het wel steeds erger te worden. Ik hoop dat we in het komende jaar een stukje verdraagzamer worden, onze korte lontjes thuis laten en wat meer communiceren met elkaar. Dat laatste is de enige manier om geschillen te beslechten, toch?

Bij ons is alles gladjes verlopen. We zijn gewoon in de camper gebleven, waar Frans en Mary bij ons aanschoven..

Verblijf04 op Raco-2016-2017 Verblijf02 op Raco-2016-2017

We hebben veel gegeten, TV gekeken en verder gezellig de avond doorgebracht.

Het viel ons op dat er in de buurt bijna geen vuurwerk werd afgestoken. Er was een groot feest op het Levante strand georganiseerd.  De Engelsen zochten hun eigen Pub op. Tegen 2.00 uur gingen Frans en Mary naar hun caravan en toen zijn wij ook snel onder de wol gekropen. Opgemerkt is, dat Frans nog steeds geen Nedrlandse zenders op hun TV hebben.  Canal Digitaal kon het probleem ook niet oplossen. Het zou aan hun verouderde ontvanger kunnen liggen. Wij hebben TV via de kabel van de camping en alleen NPO2 en RTL4 t/m RTL7. Maar dat is voorlopig genoeg tot de schotel op 10 januari gerepareerd is.

Dat was het weer voor vandaag.

Zondag, 1 januari 2017, NIEUWJAAR!!

Via deze weg wensen Trudy en ik alle bekenden, familie en lezers van deze website een heel voorspoedig, gezond, gelukkig en spannend 2017 toe!!!

Vandaag, 1 januari 2017  is hier rustig verlopen. We waren uitgenodigd voor het Engelse feest in onze campingstraat. Het erg vriendelijk van ze om ons te laten aanschuiven. Maar we zijn niet geweest. Het is een kakafonie van Engelse dialecten en dat is vaak heel moeilijk voor ons te volgen in een groot gezelschap.

Verder hebben we ons rustig gehouden, veel in de heerlijke zon gezeten, als stond er een fris windje. Aan het eind van de middag ben ik weer met Hans de bergop geweest met Sjaak. Het was heerlijk weer om daar rond te lopen. Onderweg kwamen we Engelsen met een jonge boxie tegen. Saartje en Sjaak lopen daar normal niet aangelijnd rond. Ik zag de boxer i de verte aan komen en maakte Sjaak aan de lijn vast. Dichterbij gekomen ging Sjaak natuurlijk flink te keer en de baxer reageerde. Door dit geweld werd Saartje bang en ging er vandoor en kwam niet meer terug. Uiteindelijk besloten we dan maar op onze weg terug te keren en na enige tijd kwam we Saartje weer in het vizier. Ze was terug naar de bus van Hans gelopen. Ze is wat angstig geworden na het overlijden van het hondje Joeri en was nu bang geworden van de herrie met de boxer. Na thuiskomst meldde Trudy dat anderen op de camping wel NPO1 en 3 hadden op de campingkabel. Na contact met Connie en Hans heb ik de camping kanalen opnieuw ingeladen. En daarna bleek ik ook NPO1 en NPO3 te hebben gekregen. Dus, dat is nu wel gelukt. We kunnen onze gebruikelijke zenders nu weer ontvangen.

Daarna was ook de Engelse “Nieuwjaarsparty” afgelopen en het werd fris nu de zon weg is. Dat was het wel weer voor vandaag. Tot morgen.

Maandag, 2 januari 2017.  We begonnen hier met veel bewolking, maar in de loop van de middag kwam de zon weer door en werd het lekker. Frans had nog steeds geen Nederlandse zenders via de schotel op zijn TV. Vanmiddag is hij naar Skyler geweest en die adviseerde hem een grotere schotel te kopen. Sinds april 2016 is er veel gewijzigd in satellietenland.

Er is nu een sterker signaal noodzakelijk en dus een grotere schotel.