(Reis-)verslagen voorjaar 2017

Terug naar Home Page Ad &Trudy

Woensdag, 14 december. Vandaag de laatste etappe naar Malaga.

Na een kort ontbijt vertrokken we naar Malaga. De afstand was volgens de TonTom slechts 150 km en dat moesten we snel kunnen overbruggen dachten we. Maar de rit ging wel door de Siera Nevada. Er waren onderweg vele lange klimmen en soms behoorlijk steil. Na onderweg nog getankt te hebben belden we Jaap dat we er aankwamen. Deze beloofde met de camper naar het parkeerterrein van de La Cale De Mijas te komen. Maar bij Mijas kreeg de TomTom kuren en stuurde ons de bergen in, ver van onze bestemming., Het duurde en duurde maar en uiteindelijk waren we de weg kwijt en wisten we niet meer waar we waren. Na lange tijd belandden we boven op een berg met steile hellingen, maar niet de bestemming die wij voor ogen hadden.Toen maar weer terug gereden, maar konden de A7 niet meer vinden. Verschillende keren Jaap gebeld. En nadat we weer terug waren in Mijas stuurde Jaap ons weer naar de A7, Pfffff.

Toen was het leed snel geleden. De TomTom had ons via een te vroege afslag de bergen in gestuurd en toen klopte de papieren routebeschrijving van Jaap ook niet meer. Even later bereikten we eindelijk de parkeerplaats aan de La Cale De Mijas waar Jaap geduldig stond te wachten met onze camper.

Bij de controle bleek er het nodige mis te zijn met de camper en dus besloten we naar het huis te rijden van Jaap in de buitenwijk van Mijas. Daar bleek de TV-schotel beschadigd te zijn. Deze lag in een vreemde positie op de camper en was met banden vastgesnoerd.

Bovendien bleek het slot van de deur van de camper niet meer was af te sluiten. Dat alles maakten ons erg boos. Vooral toen Jaap vertelde dat dat allemaal bekend was,  maar niemand had blijkbaar een poging gedaan om de camper te repareren. De gebreken waren ook niet bekend bij Camper de Luxe in Nederland!! De schade aan de camper die in Nederland al gemeld was, viel ook flink tegen. Al met al een behoorlijke teleurstelling.

Ik heb daarna Geert van Camper de Luxe in kennis gesteld van mijn boosheid. We wilden ook niet meer dat de camper in april in Malaga bleef, met als alternatief Alicante, Barcelona of Nederland. De rit naar Malaga was ons zo erg tegengevallen en dat we een volgende keer daar niet meer heen wilden. Maar eerst moet de camper in orde worden gemaakt. We wilden dat niet in Malaga laten doen. Maar als het kan in Alicante of Benidorm, Daar waren we ook al volgens plan om daar te gaan overwinteren.

Alles bij elkaar is het verhuur van onze camper tot nu toe heel erg tegengevallen.We hebben er in plaats van voordelen een hoop sores voor in de plaats gekregen en daar deden we het niet voor. Jaap was erg vriendelijk en we werden in zijn huis vriendelijk ontvangen. Daar lag het niet aan. Maar we begrepen dat Jaap niets repareerden en alleen maar een camper in nam en uitgaf. Dat gaf ons een vervelend gevoel. Na bij Jaap vertrokken te zijn vonden we een camping in de buurt (Los Jarales) om wat op verhaal te komen. Tegen de avond kregen we motregen en later werd dat flinke regen.

Op de camping werd een zeer eenvoudige en goedkope maaltijd genomen. Nadat ik daarna Sjaak had uitgelaten was het weer bedtijd en zat de dag er weer op en kropen we in ons bed. Tot morgen.

Donderdag, 15 december 2016.

Vandaag werd het een lange rit dwars door de Siera Nevada naar Murcia. We hadden ook de A7 langs de kust kunnen nemen, maar die was een stuk langer. We moesten nu zowel met de camper als de auto met aanhanger apart verder rijden. Niet erg leuk natuurlijk. Na afgerekend te hebben vertrokken we, waarbij ik voorop reed met de goede TomTom en Trudy daar achter. Het was een afwisselende tocht, waarbij we in het hooggebergte nog langs de sneeuw reden. Bij Murcia werd het nog even ingewikkeld om het geplande camperpark te bereiken. Maar na enige tijd, door druk verkeer rijden lukte het.

Camping Los Jarales bij Malaga.

Een camping langs de super drukke A7.

Bij ons vertrek de volgende dag konden we wegens de drukte bijna niet op de weg komen. Los Jarales, een eenvoudige familiecamping.

Het bleek een verrassend prachtige camperplaats tussen de citroenstruiken met alle voorzieningen te zijn. Terloops kochten we nog 2 grote flessen plaatselijke wijn en een soort Port bij de receptie. Dat was het dan. Voor morgen stond Benidorm op de planning . We zullen zien. Slaap ze!!

Vrijdag, 16 december. Vandaag de laatste etappe naar Benidorm.

We hadden de vorige dag al betaald en konden snel vertrekken. We misten helaas de bakker bij de uitrit van de camping. We reden weer tussen de citroenbomen terug. Onderweg hebben we nog even koffie en broodjes gebruikt in een chaufeursrestaurant. Daarna gingen we verder op weg naar Benidorm. Het weer was redelijk en we konden goed doorrijden. Bij Benidorm wilde ik nog naar Terra Mitica rijden om daar LPG te tanken. Maar ik wilde persé een ruime plek op Raco hebben, daar ik van Gertie had begrepen dat het druk was op Raco. Uiteindelijk kwamen we in de middag op Raco aan.

Er bleek inderdaad niet veen keus en we kozen voor een relatief kleine plek zonder bomen. We konden er net onze camper, auto en aanhanger kwijt. Maar besloten daarom als  het mogelijk was later naar een grotere plek te verhuizen. Maar nu was de “pijp leeg”en we waren blij dat we een plekje hadden..  Later gingen we nog even bij Connie en Hans langs en die nodigden ons uit voor die avond om bij de Mandarin te gaan wokken. Dan hoefden we niet te koken. We gingen nu met onze eigen auto naar het restaurant. Het weerzien was erg gezellig en het eten was erg lekker. We hadden de andere eters in vorige jaren al ontmoet. Die avond begon het al flink te plensen. Het bleek de voorbode te zijn voor heel veel regen!! Waardoor we voorlopig niets aan de “buitenboel” deden. Dat was het wel weer voor vandaag.

Camperplaats “Heurte de Murcia” was een soort camperpark, waar alleen campers welkom waren met alle voorzieningen voor campers. Het ligt midden tussen de citroenstruiken.

Een mooie, schone camperplaats.